СТВОРЮЄМО БЕЗПЕЧНЕ ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ
Одне з першочергових завдань будь-якого закладу освіти – це створення безпечного освітнього середовища. Що ж таке безпека? Що включає в себе поняття «безпека дитини»? Як створити безпечне освітнє середовище в умовах війни і які фактори на нього впливають?
Цим питанням було присвячене засідання ЦК класних керівників, яке відбулося 10 квітня у Шосткинському ВПУ.
Наявність укриття – це лише частина безпеки здобувачів освіти, яку має організувати навчальний заклад. Не менш важливим моментом є присутність поруч із учнем безпечних дорослих – педагогів, батьків. Адже безпека дитини – це широке поняття, яке можна описати формулою: Безпечне місце + Безпечний дорослий = Дитина у безпеці.
Безпечне освітнє середовище – це стан освітнього середовища, в якому наявні безпечні умови навчання та праці, комфортна міжособистісна взаємодія, що сприяє емоційному благополуччю учнів, педагогів і батьків, відсутні будь-які прояви насильства та є достатні ресурси для їх запобігання, а також дотримуються права і норми фізичної, психологічної, інформаційної та соціальної безпеки кожного учасника навчально-виховного процесу. А це можливо лише завдяки спільній цілеспрямованій діяльності педагогів, учнів і батьків.
Соціальний педагог училища Лавриненко Т.М. та практичний психолог Приходько А.Б. підготували дієві поради керівникам груп: яким чином можна організувати роботу зі здобувачами освіти та їх батьками для реалізації вищезазначеної мети, як налаштувати особистісно-довірливе спілкування з учнями та покращити психологічний клімат у групі, як протидіяти булінгу та надавати психологічну підтримку тим, хто її потребує.
Необхідно пам’ятати, що сьогодні, в такий важкий для нашої держави час, є надважливо створити всі можливі умови для забезпечення захисту життя, здоров’я та безпеки дітей.