Використання STEM-освіти для розвитку і мотивації учнів до навчання
STEM-освіта (Science, Technology, Engineering, Mathematics) – це підхід до освіти, який ґрунтується на інтегрованому вивченні природничих наук, технологій, інженерії та математики. Цей підхід стає все більш популярним в Україні та у світі, адже він дозволяє готувати учнів до викликів сучасного світу, де наука, технології та інновації відіграють ключову роль.
Переваги STEM-освіти:
- Підвищення інтересу до навчання: STEM-освіта робить навчання більш цікавим та захоплюючим, адже вона використовує практичні методи та реальні приклади.
- Розвиток критичного мислення та навичок вирішення проблем: STEM-освіта вчить учнів аналізувати інформацію, ставити запитання та знаходити креативні рішення проблем.
- Підготовка до майбутньої кар'єри: STEM-навички є одними з найзатребуваніших на ринку праці, тому випускники STEM-програм мають кращі шанси на успішну кар'єру.
- Розвиток навичок співпраці та спілкування: STEM-освіта часто передбачає роботу в групах, що допомагає учням розвивати навички співпраці та спілкування.
- Підвищення креативності та інноваційності: STEM-освіта вчить учнів мислити нестандартно та знаходити нові рішення проблем.
STEM-освіта має величезний потенціал для розвитку професійно (професійно-технічної) освіти. Завдяки STEM-освіті випускники П(ПТ)О можуть стати лідерами у сфері інновацій та технологій в Україні.
Реалізація STEM-освіти у ДПТНЗ «Шосткинське вище професійне училище»
Інженерний тиждень – це чудовий час для того, щоб зацікавити учнів наукою, технологіями, інженерією, математикою, фізикою, хімією, біологією, екологією, географією, технологією, інформатикою, кресленням та іншими науками (STEM). Надихнути здобувачів освіти на майбутню кар'єру в цих галузях. STEM-освіта відіграє важливу роль у цьому процесі, адже вона дає учням можливість отримати практичний досвід та навички, необхідні для успіху в STEM-сфері.
У ДПТНЗ «Шосткинське вище професійне училище» STEM - освіта була впроваджена на інтегрованих уроцах:
- фізика, хімія, креслення, математика, екологія – тема «Будівельний матеріал: картон». Продовженням даного уроку була застосована активність «Вдома крісло Одома»;
- хімія, біологія, екологія, географія, фізика – тема «Цінна вода». Продовженням уроку було застосування активності «Дощолов»;
- математика і креслення застосована активність «Ілюзія».
На уроках виробничого навчання STEM-освіта була застосована при виготовлення меблів з вторсировини.
Здобувачі освіти беруть активну участь у розробці та реалізації навчальних Проєктів, а саме:
- “Штучний Інтелект: Дізнайся, Зрозумій, Застосовуй”;
- “Цифровий слід”;
- “Герої поруч з нами”
- “Виготовлення табурету з картону”
- “Вуглеводи: від хімії до здоров'я – розгадка глобального головолому”
- «Війна минулого – війна сьогодення» (створення відео презентації про вплив війни на життя людей за творчістю Г. Белля)
- «Скринінг-програми для новонароджених»
STEM-освіта – це потужний інструмент, який може допомогти підготувати здобувачів освіти П(ПТ)О до майбутнього та надихнути їх на майбутню кар'єру в різноманітних галузях. Важливо, щоб держава, громадськість та бізнес об'єднали зусилля для підтримки STEM-освіти в Україні. Це дозволить забезпечити учням якісну освіту та кращі шанси на успішне майбутнє.