РЕАЛІЗАЦІЯ ПРОЄКТУ «ЗАВЖДИ ПОРУЧ» В ШОСТКИНСЬКОМУ ВПУ
В умовах військових дій серед дітей та дорослих набувають поширення такі прояви порушення психічного здоров’я як гострі емоційні розлади, реактивні стани, тяжкі переживання, дезорієнтація, панічні напади тощо. Наше сьогодення, попри необхідну діяльність, наповнене такими речами, як тривоги, страх за себе, своїх близьких, за здоров’я та життя, відсутність впевненості у майбутньому, неможливість пристосуватися до нових реалій життя.
…Людині важко залишатися продуктивною і знаходити сили, адже наше тіло в ситуації стресу працює на максимальній потужності. І найбільше при цьому страждають діти, життєвий досвід яких ще не дозволяє впоратися з власними переживаннями. Саме тому важливо, щоб педагоги були обізнані щодо того, якою має бути підтримка дитини у стресовій ситуації. Надання педагогами допомоги дитині та її батькам у процесі психологічного відновлення можливо за умови, коли самі педагоги володіють знаннями щодо того, що таке стрес, травма, якими можуть бути реакції дітей на травмуючі події, як надати першу психологічну допомогу дитині чи дорослому, що зазнали впливу сильних стресорів.
Цим обумовлена розробка та започаткування в закладах освіти області проекту «Завжди поруч». На виконання наказу Департаменту освіти і науки Сумської облдержадміністрації «Про психологічну підтримку учасників освітнього процесу», з метою забезпечення психологічної стійкості, збереження та зміцнення ментального здоров’я учасників освітнього процесу, своєчасної психологічної підтримки, в Шосткинському ВПУ проведено інформаційну кампанію щодо реалізації проекту в закладі, складено щотижневий графік зустрічей з педагогами, розроблено технології реалізації проекту практичним психологом навчального закладу і розпочата відповідна робота.
Заняття за проектом мають на меті підвищення ресурсності педагогів, сприяння оволодінню знаннями та навичками ефективного включення дітей в освітній процес, стабілізації їх емоцій для продуктивної взаємодії та навчання.
В процесі занять педагоги оволодівають необхідними теоретичними знаннями і практичними навичками релаксації, стабілізації психоемоційного стану, зняття накопичених м’язових, емоційних напружень; навичками створення психологічної рівноваги для контролю над стресом та продуктивної діяльності.
Зараз кожен з нас має бути опорою для іншого. І саме зараз для дітей ми значно більше, ніж учителі. Зараз ми всі повинні бути джерелами допомоги для тих, хто поруч з нами! Тому вміти мобілізувати свої особистісні ресурси для подолання негативних наслідків надзвичайних обставин - важливо для кожного!!
Практичний психолог А.Б. Приходько
#Завжди_поруч
#ЗАВЖДИПОРУЧ