A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Державний професійно-технічний навчальний заклад "ШОСТКИНСЬКЕ ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ"

Вчись володіти собою

Дата: 31.10.2024 12:27
Кількість переглядів: 186

Фото без описуВід якості взаєморозуміння між всіма суб’єктами навчально-виховного процесу (педагоги, батьки, діти) залежить продуктивність спілкування між дітьми і дорослими, всі грані "соціального самопочуття" підлітка, питання його поведінки і самоактуалізації в складні часи сьогодення.

До уваги всіх, хто належить до цього кола, психологічна служба пропонує поради і рекомендації, які здатні зробити взаємодію дорослих і підлітків безпечною, доброзичливою, мотивуючою і продуктивною.

 

ВЧИСЬ ВОЛОДІТИ СОБОЮ

Рекомендації   підліткам, схильним до правопорушень

v  Намагайся ставитись до інших людей так, як бажаєш, щоб ставились до тебе. ( ЗОЛОТЕ ПРАВИЛО МОРАЛІ )

v  Дотримуйся норм законів і моралі в сім’ї та суспільстві.

v Формуй в собі позитивні потреби і погляди. Пам’ятай, що егоїзм і слабовілля прирікають тебе на асоціальні вчинки.

v Не уникай ритмічної і напруженої трудової діяльності. Знаходь собі діло (роботу), яке дає змогу проявити себе та самоствердитися.

v  Намагайся уникати компаній, спроможних змінити тебе, твій світогляд в гіршу сторону, які можуть втягнути тебе в злочинний світ.

v Учись знаходити в собі найкращі якості, завжди спирайся на свою гідність: почуття особистої гідності – основа поваги до іншої людини.

v Сформулюй для себе найближчі і подальші життєві цілі – це могутній фактор твого розвитку.

v Не прагни до самотності, не занурюйся в себе під час усвідомлення своїх неправомірних вчинків (дій). Обери собі друга з кола близьких тобі людей, який завжди буде готовий надати тобі допомогу.

v Формуй в собі позитивну само­оцінку, вчись володіти собою, стримуватися. Не давай волю своїм природним реакціям, вчись виражати емоції достойним чином.


 Рекомендації вчителям
щодо підвищення самооцінки у "важких” підлітків

v Намагайтеся створити добрі стосунки у спілкуванні з підлітком, бо їх відсутність – це причина виникнення тривожності у дитини.

v Поважайте індивідуалізм підлітка, бо його зневага веде до появи самотності дитини.

v Стверджуйте загальнолюдські цінності – це стане на допомогу під час появи у підлітка думок про самотність або втрати друга (друзів).

v Частіше нагадуйте "важким” підліткам про їхні позитивні якості – це допоможе уникнути в їхній свідомості закріплення негативних оцінок щодо них самих та формування низької самооцінки.

v Навчайте підлітка надавати оцінку своїм  свої вчинкам, нагадутйте про самоповагу, позитивне ставлення, розуміння, терплячість до оточуючих; їхніх оцінок щодо самого підлітка.

v Сприяйте розвитку процесу самореалізації – активній праці самого підлітка  щодо розвитку своєї особистості.

v Створюйте умови щодо формування у підлітків інтересу до того, якими вони стануть у майбутньому – це могутній фактор саморозвитку "важкого” учня.

v Допомагайте "важким” підліткам знайти свої життєві цілі – це зможе усунути багато проблем під час їхнього виховання.


 Рекомендації підліткам щодо уникнення конфліктів

v  Не розмовляйте одразу з людиною, яка знаходиться в збудженому стані.

v Перед тим, як сказати про якусь неприємність, подивіться на це очами опонента.

v Не приховуйте свого доброго ставлення до людини, висловлюйте схвалення його вчинкам.

v Змушуйте себе мовчати, коли вас залучають до дрібних сварок.

v Навчайтеся поводити себе гідно, говорити спокійно, ввічливо, доброзичливо з оточуючими, поважайте гідність інших.

v Якщо ви розумієте, що помиляєтеся в своїх думках, вчинках, визнайте це одразу.


 Рекомендації педагогам під час виправлення поведінки підлітків,
схильних до правопорушень

v Проявляйте витримку під час спілкування з проблемними підлітками.

v Терпляче і наполегливо пояснюйте неправильність їхніх поглядів і поведінки.

v Намагайтесь переконувати і відкривати "важким” під­літкам гідні та цікаві життєві перспективи.

v Постійним повчанням не закріплюйте у підлітків, схильних до правопорушень, негативну оцінку своїх учинків.

v  Уникайте надто наполегливо і безцеремонно втягувати таких підлітків в суспільні справи колективу учнів.

v Сприяйте організації педагогами та батьками спільних масових заходів, що з’єднують підлітків з різною поведінкою, світосприйняттям, успішністю.

v Долучайте "важких” підлітків до суспільно корисних трудових справ, використовуючи притаманну їм завзятість в досягненні поставленої мети, прагнення до першості, частково усвідомлене почуття їхньої соціальної неповноцінності.

v  По можливості, з метою перевиховання підлітків, які вже зробили помилку в житті, змініть обставини та звичні їм форми поведінки, виказуйте їм довіру, схвалюйте їхні досягнення.

v  Виховуйте у таких підлітків вміння не тільки підкорятися, а й командувати, не принижуючи та  не уражуючи інтереси однолітків.


Рекомендації
педагогам із забезпечення засобів впливу навчального закладу
на підлітка щодо поліпшення його поведінки

v Пошук і знаходження шляхів підвищення мотивації до навчання у слабких учнів.

v Винагорода дітей за досить незначний прогрес під час навчальної діяльності, а не за досконалість в ній.

v Активне заохочення підлітків до творчої діяльності, до спортивних, інших позаурочних заходів тощо.

v  Дозволяти дітям брати участь у найважливіших справах навчального закладу, наділивши їх певною часткою відповідальності.

v Не присвоювати дітям ніяких ярликів, спиратися на заохочення, підтримку, а не на покарання.

v Не можна  розділяти учнів негативним оцінюванням, бо діти позбавляються необхідної мотивації.

v  Корисно знаходити сильні сторони слабких учнів  і  хвалити їх за те, що їм вдається.

v В роботу навчального закладу включати більше елементів, що задо­вольняють соціальні інтереси підлітків.

v Розширювати суспільно корисні  форми діяльності підлітків, залучати їх до такої діяльності.

v Особистим  прикладом, шляхом мотиваційних бесід виховувати у підлітків усвідомлення та прийняття морально – духовних цінностей та норм.


Рекомендації батькам підлітків, схильних до правопорушень

v Намагайтеся бути завжди позитивним прикладом для своєї дитини, законослухняним громадянином своєї країни.

v З молодшого віку прищеплюйте дітям повагу до закону, прав людини.

v Проявляйте витримку, терпіння під час спілкування з дитиною, обговорення його протиправних вчинків (дій).

v Шляхом переконання, створення гідних та цікавих життєвих перспектив сприяйте виникненню у підлітків прагнення до законослухняності, вибору гідних друзів, дозвілля.

v Відмовтеся від постійних повчань, не закріплюйте у підлітків негативної оцінки своїх вчинків.

v Ненав’язливо здійснюйте систематичний контроль за життєдіяльністю підлітка.

v В процесі необхідного перевиховання змінюйте обставини в сім’ї, звичні форми поведінки, спілкування, контролю та ін.  з дитиною та поміж дорослими.

v Сприяйте особистісному розвитку дитини !

v Висловлюйте йому свою довіру, схвалюйте його досягнення, виробляйте вміння не тільки підкорятися, а й відчувати себе лідером. 


Рекомендації підліткам щодо подолання агресивності:

• виконувати фізичні вправи (гімнастика, аеробіка, біг, їзда на велосипеді);

• займатися силовими видами спорту (бокс, боротьба тощо);

• займатися фізичною працею;

 «на неживі об'єкти» (побити подушку, диван, боксерську грушу, пошматувати газету);

• використовувати масаж, особливо верхньої частини спини, з метою зняття напруги;

• викричатися на самоті, не спрямовуючи свій гнів на об'єкт роздратування;

• обговорити ситуацію, яка викликає роздратування, з близькою людиною;

• висловити уявному об'єкту своє невдоволення;

• написати листа об'єкту роздратування, але не надсилати його;

• змінити вид діяльності, що допоможе відволіктися від проблеми;

• використовувати комунікативну техніку «Я»-повідомлення: висловлюючи співрозмовникові почуття щодо ситуації, яка вас дратує, викликати співчуття та бажання зрозуміти вас і не руйнувати стосунків. Наприклад: «Я сповнений гніву, злий, розлючений, дуже сердитий, мене дратує ця ситуація, мені ніяково, дуже боляче»;

• використовувати асоціативне «Я»-повідомлення: злий, як тигр;

• релаксація - метод, за допомогою якого можна частково чи повністю позбутися фізичного або психологічного напруження;

• медитація - занурення розумом у предмет, ідею, що досягається шляхом зосередження на одному об'єкті й усунення всіх інших зовнішніх (звук, світло) та внутрішніх (фізичне, емоційне напруження) чинників.

ПАМ’ЯТАЙТЕ: У ВАС ВЕЛИКА ВЛАДА, ЯКЩО ВИ ВОЛОДІЄТЕ СОБОЮ!

Практичний психолог   А.Б. Приходько


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень