Заклад освіти – територія здоров’я, безпеки, підтримки
VІІ Всеукраїнська науково-практична конференція, яка відбулася нещодавно, зібрала науковців, науково-педагогічних та педагогічних працівники закладів післядипломної педагогічної освіти, керівників та педагогів закладів освіти всіх рівнів, працівників центрів професійного розвитку, педагогічних працівників психологічних служб системи освіти, інклюзивно-ресурсних центрів.
На конференції пройшло обговорення актуальних питань освітньої діяльності в закладах освіти для забезпечення їх безпечного функціонування, створення здоров’япідтримуючих умов для всіх учасників освітнього процесу під час воєнного та післявоєнного стану.
Серед великої кількості актуальним тем, однією з ключових стало обговорення питання реформування системи харчування в закладах загальної середньої освіти.
Перед учасниками пленарного засідання виступила Леся МАРТАЛІШВІЛІ, PhD, експерт Команди реформи системи шкільного харчування, заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів (гуманітарна сфера) м. Полтави, яка розказала про СТРАТЕГІЧНІ НАПРЯМИ РЕФОРМИ СИСТЕМИ ШКІЛЬНОГО ХАРЧУВАННЯ. Одним зі стратегічних напрямів якої, вона виділила організацію збалансованого харчування в укриттях.
Логічним продовженням, став виступ старшого викладача професійно-теоретичної підготовки професій ресторанного сервісу та харчових технологій, спеціаліста вищої категорії, Наталії ШАТСЬКИХ, яка представляла наш заклад.
Учасники конференції поглянули на РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ХАРЧУВАННЯ КРІЗЬ ПРИЗМУ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ, ключовими аспектами якої, є модернізація програми підготовки кухарів та технологів харчування, які вміли б готувати не лишені смачні, але й збалансовані та корисні страви.
На конференції було представлено досвід роботи Шосткинського вищого професійного училища на етапі впровадження реформи шкільного харчування. Це зокрема:
- оновлення навчальних програм, додавання модулів про дієтологію, здорове харчування та інновації;
- функціонування інформаційного курсу «Школа здоров’я»;
- впровадження в харчування нетрадиційної сировини в кулінарії: мікрозелень;
- робота над проєктами з нутриціології та аюрведичного харчування;
- впровадження інклюзивних програм здорового харчування для здобувачів освіти з різними дієтичними потребами або культурними традиціями, алергіями або іншими медичними показаннями, які потребують спеціального меню;
- розробка рецептур приготування безглютенових страв, вегетаріанських страв, бездріжджового хліба на заквасках; використання різних видів борошна для приготування виробів;
- приготування та презентація страв, дегустація на професійних конкурсах:
- участь в онлайн-курсах з підвищення кваліфікації, тренінгах;
- створення навчально-практичного центру, кулінарного ХАБу, які відповідають критеріям доступності та інклюзивності освіти для людей з особливими освітніми потребами;
- навчання майстер-тренерів;
- проведення серед учнів шкіл та їх батьків освітньої діяльності програм здорового харчування з підвищення обізнаності щодо важливості здорового харчування, формування здорових звичок, профілактики ожиріння та харчових розладів.
Підсумовуючи, пані Наталія зазначила, що реформа шкільного харчування має великий потенціал для професійно-технічної освіти в Україні. Вона стимулює перегляд навчальних програм, розробку та створення нових рецептур чи удосконалення старих, створення технологічних карт, впровадження здорового харчування, розроблення модульних програм, факультативних курсів, підвищення кваліфікації педагогів, розвиток нових навичок у здобувачів освіти, які навчаються професій ресторанного сервісу та харчових технологій, перспективи розвитку та конкурентоспроможності на ринку праці випускників професійно-технічних закладів освіти.
Отже, завершення реформи харчування сприятиме не тільки поліпшенню фізичного здоров'я здобувачів освіти, але і їх емоційного та психічного стану, адже здорова їжа є важливим чинником для збереження високої продуктивності навчання.