Педагоги Шосткинського ВПУ поділилися професійним досвідом з колегами
На початку XXI століття змінюється світ, і ми є цьому свідками. Найбільш успішними стають суспільства, що мають високий рівень знань та інтелекту. Отже, надзвичайно велике значення має нині зміст, якість, освіта та її вагома складова - професійна освіта, головна мета якої - створити умови для розвитку та самореалізації кожної особистості як громадянина України, формувати покоління, здатне навчатися впродовж всього життя, створювати й розвивати цінності громадянського суспільства.
Тож цілком зрозуміло, що пошук нових підходів до організації навчально-виховного процесу у Шосткинському вищому професійному училищі - це вимога часу, відгук на інформаційний розвиток суспільства.
Давня мудрість говорить: «Хто стоїть на місці, той відстає». А хто не хоче відставати, мусить рухатися вперед, і не зупинятися, досягнувши вершини, а підійматися вище». У цьому і полягає основна місія сучасного педагога.
В Шосткинському ВПУ продовжує свою роботу семінар-практикум «Цифровізація освітнього процесу». Тематика семінару-практикуму співпадає з темою єдиної методичної проблеми закладу: «Проєктні технології як один з методів діджиталізації освітнього процесу». Педагогічні працівники діляться з колегами перспективними напрацюваннями: презентаціями, елементами навчальних проєктів різних видів.
11.01.2024 року у рамках реалізації проблеми у закладі було проведено черговий етап семінару-практикуму «Цифровізація освітнього процесу в ДПТНЗ "Шосткинське ВПУ: вернісаж педагогічних ідей», метою якого було ознайомлення з досвідом роботи та інноваційними формами роботи педагогів, розширити знання педагогічного колективу про інтерактивні методи навчання і на основі цієї інформації формувати в педагогів навичок ефективної організації навчально-виховного процесу.
Методисти закладу, акцентували увагу присутніх на використанні інноваційних технологій в освітньому процесі, які дають змогу розвитку та саморозвитку творчої особистості у здобувачів освіти.
Учасникам семінару була запропонована насичена програма, яка передбачала збагачення новими ідеями проведення освітнього процесу.
Педагогічні працівники Шосткинського вищого професійного училища щиро ділились напрацюваннями – провели цікаві майстер-класи. Кожен педагог розповів, які технології він використовує, на яких етапах уроку і з якими результатами. Виступи супроводжувались демонстрацією наробок.
Власним досвідом ділилися:
- Оксана ОСИПЕНКО (викладач географії): «Онлайн-ресурси при дистанційному і змішаному навчанні для формування географічної компетентності».
- Любов РЯБУХА (керівник фізвиховання, викладач фізичної культури): «Мультимедійний супровід онлайн-уроків з фізичної культури у асинхронному режимі».
- Олена ФОРОСТИНА (викладач зарубіжної літератури): «Використання онлайн-сервісів при підготовці до уроків дистанційного та змішаного навчання».
- Олег КРОЛЕВЕЦЬКИЙ (майстер виробничого навчання з професії «Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів»): «Інтерактивне тестування як елемент дистанційного уроку в Google Meet».
- Ніна ЛИТВЯКОВА (майстер виробничого навчання з професії «Муляр, електрозварник ручного зварювання»): «Використання сучасних технологій під час виробничого навчання з професії: "Муляр, електрозварник ручного зварювання»».
- Сергій РЕВА (майстер виробничого навчання з професії «Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів»): «Використання інтернет-засобів та інтернет-ресурсів при проведенні уроків виробничого навчання з професії "Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів»».
- Алла ПЕНСЬКА (майстер виробничого навчання з професії «Кухар, бармен»): «Використання соціальних мереж у професійній діяльності педагога закладу професійної (професійно-технічної) освіти».
Обмін досвідом показав, як зросла компетентність педагогів з даного питання і наскільки ефективно всі задуми та ідеї реалізовано та впроваджено в освітній процес.
Згадали і про особливості роботи на всеукраїнській платформі для дистанційного та змішаного навчання «Професійна освіта онлайн» , що створена на основі «Всеукраїнської школи онлайн» спеціально для учнів закладів професійної освіти, педагогічних працівників та незалежних здобувачів професійних кваліфікацій.
Мета якої, забезпечення рівного, вільного і безоплатного доступу користувачів до якісних та актуальних навчальних матеріалів у сфері професійної освіти.
Досвід підтверджує, що лише за умов постійного професійного зростання кожного педагога, координації зусиль усього педагогічного колективу, зосередження його діяльності на розв'язанні конкретної науково-методичної проблеми можна значно підвищити ефективність і результативність навчально-виховного процесу.
Таким чином, можна зробити висновок, що семінар-практикум в черговий раз довів, що педагоги Шосткинського вищого професійного училища – професіонали з великої літери, які сміливо йдуть назустріч викликам сьогодення.