A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Державний професійно-технічний навчальний заклад "ШОСТКИНСЬКЕ ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ"

ЕФЕКТИВНІСТЬ АДАПТАЦІЇ УЧНІВ НОВОГО НАБОРУ Шосткинського ВПУ

Дата: 06.10.2022 15:26
Кількість переглядів: 144

Фото без описуПрофесійно-технічна освіта є складником української системи освіти, де людина може оволодіти знаннями, уміннями і навичками за певною професією. Важливою перевагою професійної освіти є  її гнучкість та  швидка реакція на запити ринку праці.

Професійно-технічна освіта забезпечує здобуття громадянами професії відповідно до їх покликань, інтересів, здібностей.  Це багато цікавих напрямів, які дозволяють реалізувати талант, перетворити його в реальну професію та гарно заробляти.

Сучасне українське суспільство ставить перед системою освіти стратегічну мету – створити умови для розвитку та самореалізації кожної особистості як громадянина України, який буде здатним розбудовувати рідну країну завдяки набутим професійним і соціальним компетентностям. Реалізація завдань суспільства відповідає структурі життєвих установок більшості старшокласників.

Цього року в учнівський колектив Шосткинського ВПУ прийшли 196 нових учнів. Для вчорашніх старшокласників іншим стало соціальне оточення (новий склад групи та педагогів) і система діяльності (нова навчальна ситуація). Ситуація новизни є для будь – якої людини певною мірою тривожною. І звичайно, в зв’язку з кардинальною зміною діяльності молодої людини  виникає необхідність адаптації.

Мета адаптаційного періоду – допомогти учням швидше познайомитися один з одним, з  новими педагогами та з новою навчальною ситуацією. Серед його завдань: пошук // актуалізація особистого сенсу й мотивації навчання (визначною в даній ситуації є здатність учня взяти відповідальність за успішність свого навчання на себе), пізнання специфіки статево–ролевих стосунків, організація самопізнання та доброзичливої конструктивної взаємодії тощо.

Педагогам і батькам важливо пам’ятати, що в юності особливо зростає необхідність у визнанні й захищеності, як ніколи стають актуальними потреби в спілкуванні й одночасно у відособленні.  Спілкуючись одне з одним, юнаки і дівчата відчувають необхідність знайти своє «Я», зрозуміти свої життєві перспективи. Тому через увесь адаптаційний період проходить ідея самопізнання та самовизначення в життєвих цінностях, в уявленні образу «Я» як власними очима, так і очима інших. І тут слід підкреслити  важливість значення рівня розвитку учнівської  групи, від якого залежить її мікроклімат, психологічна комфортність тощо.

Організаційна єдність групи полягає у її здатності до ділового об’єднання для розв’язання  загальногрупових практичних завдань, прагнення до співробітництва, узгодженої взаємодії.

 Психологічна єдність це загальний настрій, тон групи, який створює ефект захищеності для кожного її члена. Трьома сторонами  психологічної єдності  академічної групи виступають інтелектуальна, емоційна і вольова.

  • Інтелектуальна сторона виявляється у здатності знаходити спільну мову, приходити до узгоджених суджень і висновків з найважливіших  питань групової діяльності, розуміти спільну відповідальність за неї.
  • Емоційна сторона характеризує загальну атмосферу взаємовідносин, рівень дружелюбності, емпатії, взаємної толерантності до недоліків інших.
  •  Вольова сторона  психологічної єдності групи віддзеркалює здатність її членів долати перешкоди, наполегливо просуватись до мети, стримувати в інтересах групи свої почуття, мобілізувати сили у відповідальні моменти.

!!!  У різних групах той самий студент може мати різний статус. В групах, які відрізняються за рівнем групового розвитку, змістом діяльності й спілкування, молоді люди здобувають істотні розбіжності в статусі.

Фото без описуХарактер розвитку особистості значною мірою обумовлений рівнем розвитку групи, до якої особистість включена і в яку вона інтегрована. В академічних групах, які досягли в своєму розвитку рівня колективу (взаємодії і взаємовідносини мають спільні цілі, завдання, особистісно – значущий зміст), існують сприятливі умови для формування у студентів позитивних якостей особистості, необхідних сучасному фахівцю і громадянину.

Практичний психолог  А.Б. Приходько

#Психологічна_служба


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень