A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Державний професійно-технічний навчальний заклад "ШОСТКИНСЬКЕ ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ"

МІСЯЧНИК ПРАВОВОГО ВИХОВАННЯ:  ФОРМУВАННЯ ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ПОВЕДІНКИ УЧНІВ

Дата: 31.10.2022 22:08
Кількість переглядів: 166

Фото без описуПід час місячника правового виховання, який тривав протягом жовтня, в Шосткинському ВПУ соціально-психологічною службою, вихователями гуртожитку, кураторами груп було проведено практичні заняття з правової тематики: «види домашнього насильства», «моя відповідальна поведінка», «неповнолітні та кримінальна відповідальність», «пам’ятай про свої права та обов’язки», тренінгові заняття за програмою «особиста гідність. Безпека життя. Громадянська відповідальність» з протидії негативним явищам у суспільстві. Завданнями проведенних заходів було сприяння визначенню власної життєвої позиції учнів щодо негативних явищ, активізація критичного ставлення підлітків до соціально неприйнятних явищ та сприяння формування ввідповідального ставлення до себе та інших.

Підвищення  особистісної та правової культури молодої людини, рівня її правосвідомості  має велике значення для сучасного суспільства. Саме формування морально-ціннісних орієнтацій, спрямування учня на самоконтроль, самоаналіз і самовладання є головною умовою профілактики негативних явищ в учнівському середовищі.

Особливої уваги потребує питання наявності у молодої людини критичного мислення – «мистецтва аналізувати». Це мислення, суть якого полягає в ухваленні ретельно обміркованих і незалежних рішень. Такий тип мислення потрібен для вирішення неординарних практичних завдань. Коли перед нами постають реальні проблеми, які неможливо вирішити за допомогою наявних знань і умінь, тоді ми залучаємо принципи, стратегії і процедури критичного мислення. Це відбувається під час розв'язування проблемних завдань, формулювання висновків, можливої оцінки та ухвалення рішень, в особливо складних обставинах тощо. Цей вид мислення стає дуже актуальним під час інтенсивних соціальних змін, коли неможливо діяти без постійного пристосування до нових політичних, економічних та інших реалій сьогодення, без ефективного розв'язання проблем, значну частину яких неможливо передбачити. Для сучасної молоді розвиток критичного мислення, у тому числі щодо правового виховання, правосвідомості, правової культури, є очевидною життєвою необхідністю.

Потрібно зауважити, що правове виховання та правова культура тісно пов'язані з усіма видами соціального виховання – моральним, естетичним, патріотичним, політичним тощо. Їх можна назвати «субправовими», тобто такими, що «прилягають до правового», «пов'язані з правовим», оскільки всі вони втягуються в орбіту правового виховання та правової культури.

Правова освіта молоді як складова правового виховання має на меті не лише оволодіння мінімумом правових знань, а й ставлення до їх використання: кожна людина повинна дотримуватись закону протягом життя; виховання поваги до права, щоб його вимоги стали особистим переконанням кожної людини, а повсякденне додержання юридичних норм – звичкою. Правова освіта і виховання формують основу, що допомагає підліткам долати перші життєві труднощі, допомагає не зійти на шлях правових порушень.

Отже, правова освіта, правове виховання молоді, розвиток у підлітків здатності мислити критично – одні з найефективніших засобів профілактики злочинів і правопорушень з боку неповнолітніх. Навчити підлітків мислити критично – означає зацікавити темою, правильно поставити запитання, спрямувати увагу в правильне русло, розвивати вміння доказово міркувати і обгрунтовувати свої думки, вчити робити висновки та знаходити рішення.

Практичний психолог А.Б. Приходько



« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень